Jdi na obsah Jdi na menu
 


CounterStrike

13. 3. 2008

 

 

Historie CS

Původní counter-strike mají na svědomí pánové Gooseman a Cliff. Gooseman měl nápad.Co takhle udělat boj teroristů proti protiteroristické jednotce? Mno a Cliff řekl "Proč ne?" Takhle nějak to asi začalo. Původně by se mohlo jednat o nějakou normální 3D free hru, kterých dnes najdete milióny. Jenomže z tohoto nevinného nápadu se stala na svou dobu nejhrannější online hra. Dokonce i politici tehdá věděli, že je to něco s "policisty a střílením". Jak to tedy začalo?

 

Když jste se probudili do data 19.06.1999, mohli jste objevit zprávy o CS beta 1.0. Hra nebyla pomalu ani v plenkách, byla nestabilní, servery padaly každou chvíli. Ve hře byly mapy pouze cs_, takže jen hostages res. Počet zbraní je na tu dobu poměrně úctihodný, bylo jich 9 (USP, GLOCK, shotgun, m4a1, MP5 navy, TMP, AWP, G3/SG-1 a FN M249 PARA. Všiměte si, že AWP je jedna z prvních zbraní v cs. Bylo s ní vždy počítáno a narážky, že AWP snipeři jsou noobove si nechte pro sebe). Původně se ale dokonce spekulovalo, jestli místo glocku nedají páčidlo. Nakonec, buďme rádi, že jsme rádi.

 

O pár dní později, 27.06.1999 se pánové činili a odstranili řadu nepříjemných bugů v CS beta 1.1. Byla posílena stabilita, problémy s kevlarem, přidány mapy a glock dostal druhý mód střelby (burst). V této verzi jste si dokonce mohli zapnout FF.

 

Dne 20.07.1999 byla vypuštěna do vod internetu CS beta 1.9. V této verzi se tvůrci zaměřili na prostředí. Úpravy kevlaru, nepřesnosti a chování zbraní, ceny zbraní... Od této chvíle se datuje den, kdy admini mohli kickovat ze serveru. Byl přidan freeze time a maximální omezení financí na 16 000$, které používá i Source.

 

Píše se 13.08.1999 a v tento den byla vypuštěna CS beta 2.0. Byly přidány zbraně Sig SG-552 Commando , AK-47 , Desert Eagle a k USP + M4 bylo možno nasadit tlumič. Do hry byl přidán nightvision, tabulka skóre a čas do odpočtu kol.

 

Dovolte mi, abych přeskočil pár chvil vývoje cska, protože za prvé si myslím, že jste dostali vcelku jasnou představu, jak se z CSka stávala ta úžasná hra a za druhé je toho opravdu moc. Pokud chcete, můžete si přečíst všechny fáze zde.

 

Zaměříme se tedy na poslední betu. Ta vyšla dne 13.09.2000 s označením CS beta 7.1.Bylo zde opraveno padání her, dodělány mapky, objevuje se nová ikonka pro HS, admin si může navolit max. počet kol na mapu. Toto je poslední beta verze a po ní následuje verze Counter-strike 1.0

 

Toď maličké okénko do historie. Pro historii cska 1.0 do 1.5 se jukněte zde. Já to tady nebudu vypisovat, protože by jste už asi padli únávou :).

 

Proč se ale csko stalo tak skvělou hrou? A proč vlastně není celá komunita spokojena s CS:Source? Proč byl vydán CS:Source?

 

Inu, tak pěkně popořadě. CSko se stalo nejhranější hrou proto, že autoři naslýchali fanouškům. Oni sami byli hráči a pokud přišli na server, kde jim někdo řekl o bugu, hned se na to podívali. Všimněte si časové rozmezí mezi první a druhou betou. Dělají to dnešní vývojáři, když jim nahlásíme bug? Podívají se na něj okamžitě, aby měli skoro dokonalou hru? Vykašlou se na to a možná to do půl roku opraví. Dále bylo CS určeno proto, aby se hrálo, ne aby se prodávalo. Ano, HL byla také skvělá hra a měla se i prodávat, ale mnoho her má za cíl prostě se pouze prodat a ne pobavit (politika EA games). Jednoduše vývojáři se o tuto hru starali a pečovali o ni.

 

Proč není celá komunita CS spokojena i s novou verzí Source? Tak prvně, Source je náročnější na HW. z nějakých 300Mhz minimum se přešlo na cca 1Ghz minimum a to je sakra skok pro člověka se starým PC. To ale není ani náhodou hlavní problém. Hlavní problém je, že lidé, kteří hrají cs jsou zvyklí na daleko jinou fyziku a chování zbraní/granátů/zdí... Je to jako by jste přešli z programu, na kterém umíte bezvadně na jiný, který totálně neznáte. Se svým skillem se můžete jít zahrabat a začínáte jako lamka, stejně tak člověk z cs:s když zapne 1.6, začíná jako lamka. Znám to z vlastní zkušenosti, protože tyhle hry jsou vevnitř naprosto odlišné. Mno a nakonec na co opouštět program, který vám plně vyhovuje? Já osobně hraji cs:s, hrál jsem i 1.5, 1.6, ale poslední vynikající counter-strike končil někde u 1.3... Pak už to jsou krapet jiné hry, nu ale což. změna je život.

 

Cs:s byl vydán proto, aby vydoloval peníze pro Valve. Byl vydán jako multiplayer pro HL2, kterému byl implentován i jeho vlastní MP, ale ten je daleko méně hraný. Osobně si myslím, že source se poměrně povedl. Mohl dopadnout i o dost hůře, mohl dopadnout i lépe. Buďme rádi za to, co máme.

 

K čemu je nám pak pro mód, o kterém se zde na GP dost mluví? K čemu je nám mód, který bude mít staré skiny zbraní, zastaralou fyziku, zastaralé chování ve slušivém kabátku? Upřímně vám řeknu, k ničemu. PM je projekt, který by měl sjednotit komunitu, která se při vydání source rozdělila na dvě strany. Podle mě ji ale ještě víc roztrhne. Už je 4 roky ve vývoji a přesto není ani většina dokončena. Inu... Co naděláme.

 

Csko, pánové, cs není jen hra. Cs není jen něco, co zapneme, když ráno vstaneme a vypneme, když večer usínáme. Je to milenka. Je to náš nejlepší přítel a je to něco, co opatrujeme jako oko v hlavě. Cs narušilo mnoha lidem životy. Boom CSka by se dal přirovnat k boomu WoWka v menším měřítku. Nemluvilo se o ničem jiném v komunitě her, mnohými milovaná, mnohými zatracovaná hra. Pamatuji se, jak na GZ bylo denně přes 1000 lidí na CS 1.5... CoD bylo ještě v plínečkách a CS komunita se už rozrůstala. Zachovejte prosím komunitu, stražte svou verzi hry, ať už hrajete source, 1.6, nebo nějaké starší verze s kamarády. Na druhou stranu mějte respekt k hráčům jiné verze, protože hrajete tu samou hru. Výroky typu "source je pro děti" jsou směšné a to samé by se dalo říct o naprosto každé online hře. Buďte prosím tolerantní a věřte, že CS jen tak nezmizí.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

www.mutliserver.tym.cz

(HeADsh0T, 27. 10. 2008 14:33)

IP:82.202.90.76:27090
WEB:www.multiserver.tym.cz
No Cheats !!!
1 mesic prava zdarma !!! hlaste se na icq: 398250924

Otazka

(Mcon, 17. 9. 2008 15:35)

tos psal ty